renilde.reismee.nl

Dringend draai gezocht

Dit is mijn eerste bericht vanuit Sandakan in Borneo! Hoe ik me voel bij de start van dit avontuur? Eerlijk? Ik voel me momenteel nog steeds verdrietig sinds mijn vertrek, ik ben kwaad op mezelf omdat ik Jona en mij zoveel verdriet en zorgen bezorg, de spanning en hetenthousiasmehadden gisteren plaatsgemaakt voor angst en paniek. De uren gaan nog steedsbelachelijk traag voorbij. Gisteren duurde veel-te-lang. Ga ik dat 2,5maandenvolhouden?Ik moet hier overduidelijk mijn draai nog vinden, maar hopelijk is dat normaal. Pas aangekomen, jetlag, emotionele dagen achter de rug, het afscheid nog vers in het geheugen, nog niet geslapen sinds gisterenmorgen,... Ik ben een enorme plantrekker en heb me nooit zorgen gemaakt over de praktische kant van het reizen. Het begon pas de voorbije dagen door te dringen dat ikzwaar heb onderschat hoe moeilijk het is om mijn lieveJona te missen.

We zijn nog maar dag 1 en ik heb al een eerste blunder op zak! Je zou toch mogen verwachten dat ik tijdensvier jaar vliegen bij Jetair iets had kunnen opsteken? Niet? Ik was ervan overtuigd dat het 18 uur vliegen was naar Kuala Lumpur, maar het uur van aankomst stond in plaatselijke tijd vermeld. Hier is het 6 uur later, dus het was ook 6 uur minder lang vliegen! Gelukkig bleek de vergissing zich in positieve zin uit te draaien. 't Is iets met de draaien van tegenwoordig. Ik had verwacht hier in de late namiddag aan te komen, maar ik ben hier al van deze morgen.

Als logement is het 'Sandakan Backpackers' geworden. Ik lig helemaal alleen in een dorm room voor 6 personen. Heel goedkoop, maar wel kleine kamers met stapelbedden en alles is gemeenschappelijk. De plannen voor de komende dagen zijn ofwel duiken (het weer moet mooi genoeg zijn) of Turtle Island bezoeken, het bekende eiland waar zeeschildpadden 's avonds hun eieren komen leggen. Nu ik activiteiten kan beginnen plannen zal die eerste vervelende dag hopelijk snel vergeten zijn. Vanaf zondag 4 april starten de acht weken vrijwilligerswerk.

Volgende keer de eerste foto's!

En mijn nootje neem ik overal mee!

Reacties

Reacties

Marianne

Dag zus!
Ik ben net terug van een vrolijke zing driedaagse aan zee. Een draai heb ik er niet voor je gevonden, wel heel veel wind en af en toe een regenbui. Wat ik je wel kan geven is een virtueel schouderklopje, elektronische zoen en een knetterende knuffel. Als je wat geontjetlagd bent, zal het avontuur kunnen beginnen! :)

Tante Francine

Tof dat we je avontuur op deze manier kunnen volgen. Er lijken geen afstanden meer te zijn . Veel groeten !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!