renilde.reismee.nl

Van Tawau naar Kota Kinabalu

Omwille van budgettaire redenen werd de boottocht naar Indonesie vervangen door een tien uur durende nachtelijke busrit van Tawau naar Kota Kinabalu, de hoofdstad van Sabah. De stad wordt kortweg KK genoemd en is een schoolvoorbeeld van een Aziatische grootstad. Mierenstad. Druk druk druk. Vandaag liep ik rond in een shopping center dat acht verdiepingen telde endie symboliseerden perfect mijn gevoel dat ik snel krijg in overrompelende steden: iets teveel van het goeie. Wat een verschil met de eenvoudigehavenstad Tawau waar ik vandaan kom! Om te zwijgen over de dorpjes langs de Kinabatangan. Het was een hele klus om tussen de laptops, gsms,dvdsen respectievelijke accessoires een gewone supermarkt te vinden. Just some water and noodles, please. Luide muziek, flashy kleuren,reclame, opvallende kleren, schoenen en make-up, blikken op oneindig, geen tijd te verliezen.Mensen keken ook niet meer bewonderend naar me op, net nu ik het beroemdheidsgevoel onder de knie begon te krijgen. Niemand heeft een foto van me genomen! Als ik dat had geweten... Ik ontdekte vandaag de eerste maleisische MacDonalds en zag zelfs een vliegtuig tussen de wolken opstijgen. Terug in de moderne wereld.Terug in de wereld waarvan ik tien weken geleden wegvluchtte.Laat me maar snel plannen maken om vanuit mijn Backpackers logement een afscheidsbezoek te brengen aan mijn lievelingsplek, de jungle, en de betoverende onderwaterwereld.

Maar eerst onze fameuze Laba laba uploaden, want het internet in Tawau was niet zo denderend.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!